Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2009

Σύντομα στο Βιβλιοπωλείο μας

ΤΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ
ΧΡΥΣΗΙΔΑ ΔΗΜΟΥΛΙΔΟΥ

Η Ελληνοαμερικανίδα Κάσυ Πάλμερ ζει στην Καλιφόρνια, στο Λος Άντζελες, παντρεμένη κι ευτυχισμένη για είκοσι δύο χρόνια, δίπλα στον πετυχημένο πλαστικό χειρουργό των σταρς του Χόλιγουντ, Σταν Πάλμερ, όταν κάποια πολύ περίεργα όνειρα έρχονται να ταράξουν τον ύπνο της και την καθημερινότητα της. Η Κάσυ αρχίζει να αναζητά τις λησμονημένες παιδικές της αναμνήσεις, στη γη του πατέρα της, στο νησί της Αμοργού στην Ελλάδα. Εκεί την περιμένει το πεπρωμένο της και η Κάσυ αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι πια ο ίδιος άνθρωπος. Δύο άλλες γυναίκες που έζησαν πάρα πολλά χρόνια πριν από εκείνη, την αναζητούν ρίχνοντας τις σκιές τους στα όνειρά της και διεκδικώντας μερίδιο από τη ζωή της. Η Κάσυ αφήνεται στα χέρια τους, αψηφώντας κάθε νόμο λογικής, όταν διαπιστώνει ότι ένας μεγάλος ανεκπλήρωτος έρωτας ζητά να αναστηθεί μέσα από τη δική της ύπαρξη. Μια σαρωτική θύελλα γεγονότων μαστιγώνει το παρόν της, ενώ ένα τραγικό παρελθόν ζητάει να δικαιωθεί. Ποιες είναι αυτές οι γυναίκες που σέρνουν ακόμη τις φιγούρες τους μέσα στους αιώνες; Ποιος είναι αυτός ο άνδρας που τις αγάπησε τόσο πολύ; Αν πιστεύετε ότι η ζωή δεν τελειώνει με τον θάνατο, τότε θα δικαιωθείτε μέσα από τη ζωή της Κάσυ Πάλμερ. Ένα μεταφυσικό αισθηματικό θρίλερ της γνωστής συγγραφέως Χρυσηίδας-Χρύσας Δημουλίδου που θα σας καθηλώσει, θα σας προβληματίσει και ίσως σας λυτρώσει από τους επίγειους φόβους σας.

ΕΡΩΤΑΣ ΣΑΝ ΒΡΟΧΗ
ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ


Κλαίλια… Ένα όνομα σταθμός στη ζωή της. Η μητέρα της αγάπησε την ηρωίδα του Ξενόπουλου και της έδωσε πριν πεθάνει το όνομά της. Μαζί όμως, της κληροδότησε χωρίς να το θέλει και τη μοίρα της λαμπερής κοντεσίνας. Υπήρχε και για κείνη ένας Παύλος. Βαθιά, απόλυτα ερωτευμένος. Για μια ζωή. Αλλά η Κλαίλια ήθελε να γνωρίσει τον έρωτα όπως τον μάθαινε από τα βιβλία. Και βρήκε τον Ντένη της στο πρόσωπο του Νικηφόρου. Η ιστορία του Ξενόπουλου ξαναγράφεται, πάλι ο Παύλος θα χάσει την Κλαίλια του, αλλά δεν θα πεθάνει. Θα μείνει δίπλα της να μαζεύει τα συντρίμμια που γέμισε τη ζωή της ο λάθος έρωτας. Ένας έρωτας που δεν θ'' αφήσει τίποτα όρθιο στη ζωή της, μέχρι ν'' ανακαλύψει πόσο τραγικό ήταν αυτό το λάθος…


ΕΣΤΩ ΜΙΑ ΦΟΡΑ
ΠΑΣΧΑΛΙΑ ΤΡΑΥΛΟΥ

"Η καρδιά μου κάτι περίμενε και δεν ερχόταν. Μαραινόταν σαν λουλούδι που γερνάει προτού προφτάσει ο άνεμος να αγγίξει τη γύρη του… Ώσπου ήρθε ο έρωτας… Κι ήταν ένας έρωτας σαν αρπακτικό… Από εκείνους που αν τους δεις να έρχονται κατά πάνω σου, νιώθεις τα πόδια σου να τρέμουν γιατί φοβάσαι την επίθεσή του και ξέρεις ότι δε θα του γλιτώσεις αν πέσεις στα νύχια του…" Αρίστος, Κυβέλη, Περσεφόνη, Λάζαρος, Μαργαρίτα, Ορέστης. Πρόσωπα που κρύβουν ζοφερά μυστικά, παίζουν με το μύθο και την αλήθεια και συνθέτουν ένα περίεργο ερωτικό γαϊτανάκι που δοκιμάζεται στη φωτιά του χρόνου. Με φόντο τις Σπέτσες έρχονται στο φως επτά ιστορίες αγάπης που αποδεικνύουν τη δύναμη του συνήθη ύποπτου για τα μεγάλα λάθη και τα ανεξιχνίαστα εγκλήματα, του μοναδικού και απόλυτου έρωτα.

Ο ΒΙΟΛΟΝΙΣΤΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ


Μια ιστορία Αγάπης που ξεκινά ένα Χριστουγεννιάτικο βράδυ σε κάποιο δρόμο της Αθήνας. Ένας εκπληκτικός βιολονίστας και μια πάμπλουτη κληρονόμος θα συναντηθούν από την Μοίρα. Απ'' εκεί θα ξεκινήσει ο μίτος μια απίστευτης ιστορίας, τεσσάρων γενεών μουσικών που μεταναστεύουν σαν πλάνητες τσιγγάνοι. Κωνσταντινούπολη, Βιέννη, Βουδαπέστη και μια δεκάδα ευρωπαϊκών πόλεων με κατάληξη την Αλεξάνδρεια και τέλος την Αθήνα. Ο Οδυσσέας που πάλλει στην καρδιά κάθε Έλληνα και που θα αφήσει μέσα από τα μέλη αυτής της οικογένειας τα ίχνη του σε κάθε τόπο. Έρωτες και πάθη, σαγηνευτικές περιπέτειες μα και ανθρώπινα δράματα που συνιστούν την ίδια την Ζωή. Και όλα αυτά ρέουν σαν την μουσική που βγαίνει από τις χορδές ενός βιολιού και που γίνεται το σημάδι που σφραγίζει τον βίο και την πολιτεία των ανδρών που το κράτησαν στα χέρια τους. Γυναίκες που μαγεύτηκαν, ερωτεύτηκαν ή παθιάστηκαν από την δεξιοτεχνία αυτών των ανδρών που από τα μαγικά τους δάχτυλα ξεχύθηκε ένας ολόκληρος κόσμος αισθημάτων και παθών, έτσι όπως ακριβώς πρέπει και είναι η Μουσική και η μεγάλη Τέχνη όποιας μορφής. Να συγκινεί και να μαγεύει…

ΧΟΡΟΣ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΩΝ
ΜΑΡΩ ΒΑΜΒΟΥΝΑΚΗ


Πριν πολλά χρόνια, οι χοροί μεταμφιεσμένων ασκούσαν πάνω μου ποιητική γοητεία. Όταν με πήγαιναν στα bal d'' enfants του παγωμένου Φεβρουαρίου όπως τα έλεγαν παλιά στα Χανιά, όταν χανόμουν σε ταινίες, μουσικές, ή νουβέλες για τις παράδοξες τούτες γιορτές, κατακυριευόμουν απ'' τη σαγήνη μιας ιλιγγιώδους δυνατότητας: Η δυνατότητα να γίνεις, για λίγο άλλος, είναι μια ελευθερία απόλυτη! Οι χοροί μεταμφιεσμένων, ρωγμή άλλου τόπου, ονειρικού, αμφίβολου όσο και πιθανού, πρόσφεραν την ευχέρεια να βιώσεις, δίχως ενοχές, δίχως ντροπή ότι ψεύδεσαι, εκείνο που προτιμάς να ήσουν. Να φορέσεις το προσωπείο που σου εξιδανικεύει το πρόσωπο. Σήμερα έχασαν την αίγλη τους και όταν σπανίως μασκαρεύονται οι άνθρωποι, αυτό δεν έχει καθόλου απ'' την παλιά έξαψη. Ντύνονται, μηχανικά σχεδόν, γιατί είναι έθιμο, για να διασκεδάσουν κάπως αλλιώς, γιατί το απαιτεί μια κοσμική πρόσκληση. Ο ποιητικός βυθός της μεταμφίεσης έχει στερέψει. Λέω πως τούτη η αλλαγή δεν είναι ασύνδετη από τον τρόπο που πια λειτουργούμε. Η σύγχυση ταυτότητας και η επισημοποιημένη υποκρισία των ρόλων, η μειωμένη προσωπικότητα, ο χλιαρός χαρακτήρας που καλλιεργείται από άμυνα ως τύπος, η απουσία κέντρου ζωής, και η θεμιτή, η σχεδόν επιβεβλημένη διπλοπροσωπία για να κυκλοφορείς κοινωνικά, για να αντέχεις τον εαυτό σου, έχουν κάνει τη μεταμφίεση μια καθημερινή κοπιαστική και αγχώδη ρουτίνα. Προς τι λοιπόν να ονειρεύεσαι μια πρόσκληση σε τέτοιους χορούς; Το να σε ελκύει να μεταμφιεστείς και να το σχεδιάζεις με λαχτάρα, προϋποθέτει ότι γνωρίζεις ποιος είσαι. Για να γίνεις συνειδητά άλλος, πρέπει να γνωρίζεις συνειδητά ποιος όντως είσαι. Πώς αλλιώς θα ξεχωρίσεις το ''''άλλος'''';

ΕΓΩ, Ο ΙΗΣΟΥΣ
ΖΙΛΜΠΕΡ ΣΙΝΟΥΕ


Κι αν ο Ιησούς δεν είχε πεθάνει πάνω στο Σταυρό; Κι αν ο Νικόδημος και ο Ιωσήφ της Αριμαθείας είχαν καταφέρει να τον σώσουν και να τον κρύψουν με τη βοήθεια του Καϊάφα; Κι αν η ταφή και η ανάσταση δεν ήταν παρά μια καλοστημένη απάτη εκ μέρους των ιερέων του Ναού για να παρακινήσουν τον εβραϊκό λαό να εναντιωθεί στους Ρωμαίους; Ενώ οι άνθρωποι του Πιλάτου τον αναζητούν μανιωδώς, ο Ιησούς, από τα βάθη μιας φυλακής στην Ιουδαία, μιλάει για τη ζωή του, γράφει το δικό του ευαγγέλιο… Ο Ζιλμπέρ Σινουέ εκπλήσσει και πάλι με την ευφυΐα, την ευρηματικότητα, την αξιοπιστία και την αγωνία με την οποία περιβάλλει τα μυθιστορήματά του. Ξαναζωντανεύοντας μια ολόκληρη εποχή και χωρίς να προδίδει ούτε μια στιγμή την ουσία της χριστιανικής πίστης, αντιμετωπίζει με σεβασμό τόσο την ανθρώπινη και ιστορική πλευρά του σημαντικότερου γεγονότος της χριστιανοσύνης όσο το θεϊκό πρόσωπο του Χριστού.

ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ, ΠΟΛΥ ΥΠΕΡΗΦΑΝΗ, ΠΟΛΥ ΕΥΘΡΑΥΣΤΗ
ΑΛΦΟΝΣΟ ΣΙΝΙΟΡΙΝΙ


Η πιο ωραία φωνή στον κόσμο. Η ιστορία ενός τραγικού και υπέρτατου έρωτα. Ένας κρυφός γιος κι ένας ανομολόγητος πόνος. Στις 16 Σεπτεμβρίου του 1977 η Μαρία Κάλλας πεθαίνει από καρδιακό επεισόδιο στο Παρίσι, όπου είχε αποσυρθεί σε μια θλιβερή απομόνωση ύστερα από μια εκθαμβωτική ζωή και καριέρα κατά την οποία είχε γίνει για όλο τον κόσμο η Θεϊκή. Χιλιάδες θαυμαστές, εκατοντάδες επιτυχίες κι ένας έρωτας σαν παραμύθι, που όμως κατέληξε σε τραγωδία. Ο Αλφόνσο Σινιορίνι, βασισμένος σε γράμματα που είχε γράψει η Κάλλας πρόχειρα προτού τα στείλει στους πιο αγαπητούς της φίλους ή, στις περισσότερες περιπτώσεις, στον ίδιο της τον εαυτό εν είδει προσωπικού ημερολογίου, εγκαταλείπει τα συνηθισμένα μονοπάτια της βιογραφίας και επιχειρεί την ανασύσταση της ζωής της μυθικής τραγουδίστριας. Δίπλα στην Κάλλας ξαναζωντανεύουν αξέχαστες προσωπικότητες, όπως ο πανίσχυρος Αριστοτέλης Ωνάσης, η Μαίριλιν Μονρόε, η Γκρέις Κέλι και η Μάρλεν Ντίτριχ. Ένα δυνατό μυθιστόρημα, όπου η Κάλλας παίρνει τα χαρακτηριστικά των ηρωίδων στις οποίες, σε όλη την καλλιτεχνική της ζωή, έδωσε φωνή, ψυχή και αισθήματα.

ΑΤΤΙΛΑΣ - 3 - Η ΚΡΙΣΗ
ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΝΕΪΠΙΕΡ

Δεν υπάρχουν σχόλια: